Friday, December 17, 2010

menilai manusia..menjaga tepi kain orang..

salam kepada pembaca maya ku...diharap semuanya ceria apa yang berlaku disekeliling kalian...alhamdulillah, aku diberi peluang hidup di atas muka bumi Allah ini...


kadang-kadang kau tidak mengerti adakala manusia akan menilai setiap perbuatan manusia itu sendiri..menilai dari fikizal luarannya,sikapnya malah tingkah lakunya..kenapa ada sikap sebegini menilai setiap perilaku manusia..adakah ianya sudah menilai baik buruknya ia di atas diri sendiri...?



(google imej)


manusia akan nampak perbuatan negatif manusia lain tapi nilai yang ada manusia sendiri tidak nampak, malah dengan kata lain buat-buat tidak nampak..mahu juga mencari dan menilai atas setiap kesalahan manusia lain..aku tidak mengerti, mengapa ada juga manusia-manusia ini ada di atas muka bumi ini..


lagi satu, setiap manusia juga ada memberi teguran ke atas manusia lain...bermaksudnya disini meenjaga tepi kain orang..teguran itu sesetengah manusia tidak dapat menerima..malah lagi membangkitkan kemarahan..ada juga teguran itu boleh di terima atau tidak mengikut situasi keadaan sekeliling..adakah teguran disini "menjaga tepi kain orang masih relaven"?..

No comments:

Post a Comment