Wednesday, November 3, 2010

marah..amarah..pertelagahan..



salam kepada semua...apa perancang korang pada jangka masa panjang ea? aku harap korang dapat capai apa korang rancang untuk masa hadapan...


emmm setiap saat..setiap detik..seperti bunyi jam berdeting menunjukkan waktu masa tertentu..setiap kali aku melihat manusia tidak dapat mengawal perasaan amarahnya..kira nya tiada persefahaman atau dengan lebih tepat sekali tidak sekepala...kenapa mesti ada dalam hidup ini..seolah-olah tidak mahu beralah..mesti nak atau mahu mempertahankan diri masing-masing untuk mengatakan diri tidak bersalah...


semua orang merasa perasaan amarah..lebih-lebih lagi yang tidak dapat mengawal diri sendiri sehingga tidak mahu lagi bertegur sapa..buat hal sendiri..dan lebih menyedihkan tidak mahu memaafkan..kenapa mesti berdendam...malah kerana amarah juga sanggup yang bergaduh..pukul memukul dan lebih parah lagi sanggup membunuh..itu pun ada perkara kecil yang boleh di selesaikan tapi sanggup berbunuh..


korang juga semua tahu dan mengerti..di antara kita mesti nak berkawan orang yang satu kepala dengan kita dan lebih tepat lagi yang boleh bawa berbincang dan boleh beri pendapat masing-masingkan..emmm adakalanya pendapat yang diberi tu berbeza...tapi mcam mana kita berkawan orang yang tidak satu kepala dengan kita..susah nak dibawa berbincang..cepat marah dan naik angin..seperti angin kus-kus..(=_____+)..emmm macam mana kita nak setelkan masalah sesuatu masalah itu dengan orang seperti itu?


aku juga faham keadaan seperti ini mesti ada pertelagahan..ada di mana-mana saja..di mana-mana tempat...korang juga semestinya dah tentu ada situasi seperti ini...macam-macam perkara sehinggakan ada yang kawan baik bersahabat dari kecil boleh juga putus kawan yang dahulunya seperti saudara rapat atau belangkas..aku tujukan ini bukan mengaibkan sapa-sapa..apa yang kita lihat di luar persekitaran kita.. orang yang terdekat dan orang yang disekeliling kita..itu dunia sebenar-benarnya dan betul-betul realiti..betul kan...huhu..(=______=)..

emmm fikir-fikirkan...peace....(0_____o)








No comments:

Post a Comment