Tuesday, November 2, 2010

begitu hebat panahan cinta itu



ya Allah..Engkau telah memberi perasaan ini kepada setiap wanita..iaitu perasaan untuk cinta-mencintai..Engkau Ya Allah memberi keistimewaan dan kelebihan dalam diri wanita..termasuk aku Ya Allah..


dengan ada perasaan yang aku rasa lain pada lain sebelum-sebelum ini..aku sendiri tidak tahu kenapa..aku cuba membuang perasaan ini..makin mahu dibuang makin teringat akan wajahnya...dan seolah-olah perasaan ini makin dekat...


aku rasa penat dengan pendaman ini..bukan aku mengeluh dengan perasaan yang Allah berikan kepadaku aku..tapi aku rasa takut..rasa gelisah dengan perasaan yang diberiNYa..adakah aku jatuh cinta..adakah Tuhan telah memberi petunjuk kepada aku, adakah ia calon suami yang baik untukku...waallahualam...aku hanya mampu reda dengan ketentuanNya..


hati dan perasaan ini, aku tidak melihat rupa parasnya..aku sendiri melihat rupanya tidak setampan dan sekacak kaum adam..tapi aku melihat wajahnya ada kemanisan diwajahnya..tapi dikala aku meluahkan di blogku ini..mesti dikatakan setiap permulaan rasa bibit-bibit cinta semua indah-indah belaka dan manis-manis belaka..seolah-olah juga tiada nampak keburukan yang ada pada dirinya...Ya Allah begitu hebat panahan cinta yang Engkau berikan kepada setiap kaum Adam dan Hawa...


dikala cinta itu juga jangan lah aku menjadi orang begitu lalai dengan cinta yang diberikan olehNya...lebih utamakan cinta kepada Allah yang satu..dekatkan diri kepada Yang Maha Pencipta...

No comments:

Post a Comment