Friday, October 29, 2010

ishhh mukanya



salam semua...korang buat apa hari nie...?di harap korang semua sihat-sihat selalu deh..kalu ada yang tengah sakit-sakit tu cepat-cepat pergi jumpa doktor..ishh macam hudak kecik pulak mention kat orang macam-macam..adesss..(=___+)..




emmm semalam entry pasal jerawat kan..kan..yup kalu betul 10 sen je bagi...ishh suka sangat melalut-lalut nih..stret to the point la minah..huhu..ok-ok..kena fokus nie..lalala...kalu korang tengok penampilan diri dari hujung rambut ke hujung kaki apa yang korang lihat dulu..?adakah dari fizikalnya, luarannya..kalu dalaman memang sah korang dah otak mereng..wakaka..ok aku nak fokus tang muka la especially..disebabkan muka berjerawat...sesetengah orang ada yang tak kisah sangat bab jerawat..bukan disebabkan seseorang tu tak pandai jaga kebersihan ke, penampilan diri ke..sebab-sebab kemungkinan mungkin tak sesuai produk yang dipakai..betul tak...kalu betul sangat-sangat bantai aku cukup..dush-dush..(>_____<)




if ada sesetengah jenis orang, dia tahu masalah muka dia berjerawat..mungkin seseorang tu memikirkan ada yang lebih penting..like fokus pelajaran dulu ke..tak nak membazir nak rawatan muka ke..if lain-lain orang berbeza pendapatkan...dan aku tengok gak orang semacam nie seorang yang talented...tapi tak semestinya orang cantik ke tak cantik ke..hensem ke tak hensem ke..tapi diri seseorang tu dia nak capai sesuatu kerjaya yang dia nak..nak gapai kejayaan dulu...




emmm if korang tak setuju dengan pendapat aku..like aku tulis ni memang entah apa-apa...aku jenis tak kisah..biasalan manusia mesti pro dan contra nya..huhu...emmm macam ni lah nak konsi cerita dengan hampa..waktu tu aku 15 tahun dan adik perempuan aku time tu umur dalam 12 tahun kan..aku masih ingat lagi adik perempuan aku muka dia penuh giler jerawat..macam-macam jerawat yang timbul..kulit pun tau-tau la kan kasar beb..bukan halus..dah macam kulit katak pun ada ..emm aku bukan nak kutuk atau aib adik aku tau..cz aku jadi kesian kat dia waktu tu..muda-muda dah berjerawat..aku tau perempuan ada perubahan hormon tu sebab jadi macam tu..then adik aku tu try la macam-macam produk semua tak menjadi..





produk yang dipakai masa tu yang murah-murah..emmm lagi bertambah la al berjerawatnyer...lagi satu aku dan adik pergi ceramah motivasi PMR dan UPSR..semua orang tengok semacam je muka adik aku tuh...dah sah lah muka adik aku satu muka dia berjerawat penuh..huhu..memang kecian giler la waktu tu...(T_____T)..bila menigkat alam remaja tu, dia pakai la produk OLay..emm yang tu kan mahal skit la harganya..kalu mahal skit dan sesuai dengan kulit tu la menjadi..kalu produk murah harga..alamatnya berjerawat lagi lama kot...huhu...sekarang ni semua dah ok..muka pun dah licin..gebu-gebu gitukan...emmm bukan aku nak puji lebih-lebih tahu tapi aku lihat sendiri perubahannya..ambil masa jugak nak ada perubahan dimuka adik aku tu...time dulu chubby sekarang slim...huhu..




ok la..bercoleteh panjang giler plak aku nih...panjang sangat jenuh dan malas betul orang nak baca...termasuk lah aku..huhu..




notakaki: jaga kebersihan diri..amalkan senyuman selalu..=)

No comments:

Post a Comment